Saphranse Ab

Edit Template

Använd rabattkoden HÖSTREA för att få upp till 50% rabatt på ditt köp – skynda, erbjudandet slutar snart!

Villkor

Om PaysonFaktura

Vi erbjuder betalningssättet “PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB.

Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift på 0 kr. För att kunna beställa mot faktura måste du vara 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt vara godkänd i den kreditprövning som görs vid köptillfället. Företag som betalar mot PaysonFaktura ska vara registrerade i Sverige

Fakturan skickas separat via e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar Svea Ekonomi AB en betalningspåminnelse, varvid den lagstadgade påminnelseavgiften på för närvarande 60 kr tillkommer. Svea Ekonomi AB tar även ut dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning överlämnas ärendet till inkasso, varvid en lagstadgad inkassoavgift på för närvarande 180 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att vägra leverans i enskilda fall och att omvärdera kundens kreditvärdighet.”

Information om ångerrätt

“Enligt distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att du ska kunna utnyttja din rätt att ångerrätt ska du returnera produkten i oskadat skick, i originalförpackning Vid användning av ångerrätten står du för returkostnaden.”

Information om pantsättning

“Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.”

Kortbetalning

Vi accepterar VISA och Mastercard. Vår partner för dessa transaktioner är Payson. Ett företag som garanterar snabb och säker betalning.
Betalningen sker över en säker anslutning. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kreditkortsbetalningar online – 3D-Secure – en standard utvecklad av VISA och MasterCard med avsikten att säkert validera konsumenten vid köp online.
När kortuppgifterna har tagits emot, och kryptering inte längre behövs, kan användaren återvända till butiken – då kan en varning visas om att du kommer till en osäker sida. Detta är helt i sin ordning och utgör ingen säkerhetsrisk, all känslig data är då redan hanterad.

Så här fungerar det:

När du har valt att betala med kort kommer du till Paysons säkra betalningsport för kreditkort. Sedan väljer du vilket kreditkort du ska använda (VISA eller Mastercard), fyller i fälten Kortnummer och Giltigt till (månad), Giltigt till (år) och Giltigt till (år). Uppgifterna som lämnas kontrolleras.

Vad är säkerhetskod (CVV2/CVC2/CSC)?

För att öka säkerheten ombeds du som kund att ange de tre sista (Amreican Express 4 siffror) siffror som är utskrivna i signaturfältet på baksidan av kortet. CVV2 är VISAs beteckning och CVC2 är MasterCards beteckning. American Express motsvarighet kallas CSC. Andra beteckningar på marknaden som används är säkerhetskod, CVV-kod, CVx eller säkerhetsnummer. Denna kod skickas till kortutgivaren för kontroll och verifiering.

Var hittar jag koden på kortet?

På Visa, MasterCard och Eurocard hittar du koden som är de tre sista siffrorna i signaturfältet på baksidan av kortet. Om du använder American Express är koden fyrsiffrig och finns på framsidan av kortet.

Varför måste en säkerhetskod anges?

Detta för att öka säkerheten. Dessa nummer genereras slumpmässigt av kortutgivaren och får endast användas som verifiering för distansköp.
Om du vill veta mer om säkerhetskoden, kontakta din bank eller kortutgivare.

Bekräftad av visa

Verified by Visa är Visas namn för 3D Secure-standarden för säker identifiering av kortkunder vid internetköp.

Kortutgivare som erbjudit sina kortkunder denna tjänst kommer att kunna identifiera och verifiera kortkundens identitet på ett säkert sätt. Kortkunden är kopplad till sin kortutgivare och kan ange användarnamn och lösenord.

MasterCard SecureCode

Mastercard SecureCode är Mastercards namn på 3D Secure-standarden för säker identifiering av kortkunder vid internetköp. Kortutgivare som erbjudit sina kortkunder denna tjänst kommer att kunna identifiera och verifiera kortkundens identitet på ett säkert sätt. Kortkunden är kopplad till sin kortutgivare och kan ange användarnamn och lösenord.

Betalning via internetbank

Vi tar emot betalningar via internetbankerna Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. Vår partner för dessa transaktioner är Payson. Ett svenskt företag som garanterar snabb och säker betalning.

Så här fungerar det:

När du har avslutat ditt köp och valt att betala via internetbank kommer du till Paysons betalningsgateway. Sedan väljer du vilken bank du ska använda. Du kommer nu att skickas vidare till din bank där du kan bekräfta köpet.

Betalning med Payson

Betalningen är enkel och säker med Payson. Även om du inte har ett Payson-konto tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard och alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierad av Trustwave, en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar baseras på bankernas så kallade 3D-säkra teknologi.

Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon människor har använt Payson, som är en välkänd betalningslösning på internet.

Leveranstider

Leveranser inom Sverige
Leveranstider är 2-10 arbetsdagar beroende på lagerstatus.
Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning på grund av hög orderingång, slut i lager, förseningar från tillverkaren mm.

Företagsinformation

Postadress:
43241 VARBERG
Leveransadress:
Norrgatan 17
Org.no: 559001-4246
VAT reg.no: SE559001424601

Kontakt:
Kundtjänst telefon:
0733-642030
E-mail: emma@saphran.se

Allmänna villkor för privata konsumenter (se nedan för allmänna villkor för företag)

För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen och distansavtalslagen. Du kan läsa mer om dina rättigheter som konsument på Konsumentverket.

Postnord och DHL levererar till närmaste ombud.

Åldersgräns för beställningar
Kunder under 18 år måste ha målsmans tillstånd för att göra beställningar hos oss.

Priser

Priserna på våra varor anges i svenska kronor. Som standard visas priserna inklusive moms. Du kan dock välja mellan att se priserna och det totala produktvärdet inklusive eller exklusive moms. Eventuell faktureringsavgift visas alltid inklusive moms. Momsen visas även i kronor innan du bekräftar beställningen. Momsen är 25%, 12% och 6%.
Fraktkostnader tillkommer på alla beställningar. När du lägger till något i varukorgen kan du se vad den beräknade fraktkostnaden blir i rutan under varukorgen. Fraktkostnaden läggs sedan till den totala kostnaden innan du bekräftar din beställning.

Kunder/Personlig information

För att handla hos oss måste du ange information i alla fält som är obligatoriska vid kundregistrering. Om vi ​​inte har din e-postadress kan vi inte skicka en orderbekräftelse till dig och vi kan inte meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning inte kan levereras.

De personuppgifter du lämnar till oss används för orderhantering, fakturering, information, marknadsföring och andra syften som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt. Uppgifterna vidarebefordras inte till någon tredje part.

Inget lägsta beställningsvärde

Vi tillämpar inte ett lägsta beställningsvärde. Du kan beställa för ett värde från 1 kr.

Leverans

Leverans metod

Din beställning skickas med Postnord eller DHL. Om varorna skickas som paket eller rekommenderat brev får försändelsen ett kollinummer som används för att visa var paketet ligger i posthanteringen.
OBS: Vi levererar inte Postpaket/Företagspaket/Kurirer till boxadresser. Om du ändå väljer att vi ska leverera till boxadress tillkommer en avgift på 79 kr.

Leveranstid

Saphranse AB har ett lager i Varberg. De produkter vi har i lager skickas från oss närmaste torsdag, fredag ​​eller lördag efter att beställningen tagits emot och betalats. Om din produkt oväntat är slut i lager kommer vi att kontakta dig och ge dig ett alternativ till en liknande produkt.

Till vissa delar av Norrland och till Gotland levererar Posten med en dags försening, detta ingår inte i den beräknade leveranstid vi anger på hemsidan.
Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning på grund av hög orderingång.

Annullering

Som privatkonsument har du rätt att ångra din beställning innan vi har skickat beställningen till dig.

Till vissa delar av Norrland och till Gotland levererar Posten med en dags försening, detta ingår inte i den beräknade leveranstid vi anger på hemsidan.
Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning på grund av hög orderingång.

Avgift för outgivna paket

För ej inlösta paket tar vi ut en avgift som motsvarar de avgifter som uppkommer i samband med att paketet returneras till oss.

Gods skadad under transport

Om en vara skadas under transporten ska skadan omgående anmälas till speditören (Postnord, DHL, liknande).
Du kan även kontakta oss för reklamationer då vi ansvarar för att leveranserna når dig i gott skick.

Äganderättsförbehåll

Alla varor du beställt är Saphranse ABs egendom tills full betalning mottagits av oss.

Klagomålsvillkor och ångerrätt

För att klaga på en felaktig eller defekt produkt ber vi dig kontakta oss omedelbart. Vi skickar dig en ny vara utan extra fraktkostnad, förutsatt att varan är tillgänglig. Om vi ​​inte kan ersätta dig med en ny vara kommer vi att göra en återbetalning till dig när vi har fått den defekta varan i retur. För retur av defekta varor skickar vi en följesedel med fraktfritt.
Det är också bra att veta att man som privatkonsument har tre år på sig att klaga på ett ursprungligt fel på en vara.
Vid reklamation ska kunden kontakta Saphranse AB och för att förenkla hanteringen av reklamationen ange ordernummer och anledningen till reklamationen.

Ångerrätt & returrätt

Privatkonsumenter har enligt distansavtalslagen rätt att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerrätten gäller när varan och förpackningen returneras i oförändrat skick. Produkten får inte användas, men förpackningen måste vara försiktigt öppnad. För att som privatkonsument använda ångerrätten måste du kontakta Saphranse AB. Returfrakt betalas av konsumenten. Återbetalning sker så snart vi fått tillbaka varan och returen är godkänd (återbetalning sker inom 30 dagar).

Returadressen är:
Saphranse AB
Norrgatan 17
43241 Varberg
Sverige

Garanti

Enligt konsumentköplagen har privata konsumenter rätt att klaga på en vara inom 6 månader från inköpsdatum.

Stor styrka

En händelse utanför Saphranse AB:s kontroll, som inte rimligen kunde ha förutsetts, ska hänföras till force majeure, vilket innebär att Saphranse AB befrias från sina skyldigheter att fullgöra ingångna avtal.

Övrig

Saphranse AB förbehåller sig rätten att ändra all information utan föregående meddelande. Vid slutförsäljning eller om en reavara har gått ut har Saphranse AB rätt att häva köpet och återbetala eventuella förskottsbetalda belopp.

Småkakor

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies informeras om det.

Företaget använder cookies

En så kallad sessionscookie sparas på din dator för att säkerställa att varor du vill köpa hamnar i din egen varukorg, samt för att säkerställa att du kan logga in på rätt konto. Cookien innehåller ingen personlig information och det är inte möjligt att använda informationen på något sätt. Cookiens enda funktion är att tekniskt säkerställa att du är korrekt inloggad på ditt eget konto. För att det ska vara möjligt att logga in och handla hos BOLAGET måste du därför ha cookies aktiverade i din webbläsare.

Saphranse AB

Sedan starten 2015 har Saphran vart dedikerade till att föra in färgsprakande och unika ting från Indien till Sverige.